Obchodné podmienky

 
 
 
0.jpg 20.jpg 24.jpg 61.jpg
 
 

Navštívte kamennú predajňu:

kliknite na "Kontakt"

4 mama & baby

Kollárova 26

TRNAVA

U P O Z O R N E N I E

Ak inde nájdete lacnejšie, 

pošlite nám link a dáme Vám

lepšiu cenu ! *

(bližšie info v obchodných podmienkach)

 

 
 
 
Domov > Obchodné podmienky
 

Obchodné podmienky / Reklamačný poriadok:

*AK INDE NÁJDETE LACNEJŠIE, POŠLITE NÁM LINK A DÁME VÁM LEPŠIU CENU !

Táto akcia nie je v žiadnom prípade vymáhateľná zo strany zákazníka. Lepšiu cenu dostanete len na základe našej vzájomnej dohody. Nie vždy je možné cenu z našej strany poskytnúť, aj keď vo väčšine prípadov je to možné. Nedá sa to napríklad v prípadoch ak konkurenčné stránky predávajú tovar ktorý im stojí dlho na sklade a ponúkajú ho pod nákupnú cenu, alebo na stránku dali mylnú cenu alebo  z iných rozličných príčin. Lepšiu cenu môžete dostať len po vzájomnej dohode pri novej objednávke tovaru,  v žiadnom prípade zľavu nemôžete žiadať dodatočne. Do porovnania na lepšiu cenu je potrebné posielať len linky zo slovenských a českých stránok, nie z iných štátov (na tie sa akcia nevzťahuje).

 

AKO OBJEDNÁTE TOVAR

Tovar objednáte prostredníctvom nášho e-shopu, kde jednoducho vložíte tovar do košíka. Máte na výber nákup bez registrácie alebo s registráciou. Pri nákupe s registráciou nemusíte pri ďaľšom nákupe znovu vyplňovať všetky údaje, už sa len prihlásite. Stav Vašej objednávky môžete sledovať priamo v systéme. O zmene stavu objednávky Vás budeme informovať mailom. Poslaním  objednávky do eshopu (ako registrovaný ale aj ako neregistrovaný zákazník) súhlasíte so zasielaním reklamných mailov od našej firmy. Ide napr. o informácie o aktuálnych akciách, novinkách, o naskladnení nového tovaru, poslaní zľavových kupónov a pod. Ak chcete zastaviť zasielanie týchto reklamných mailov (tzv. newsletteru), stačí ak na reklamný mail odpoviete, pričom v predmete uveďte slovo "Neposielať" alebo jednoducho kliknite na odkaz pre odhlásenie v spodnej časti newsletteru. Na požiadanie môžeme samozrejme Vašu registráciu a všetky Vaše osobné údaje v systéme úplne vymazať. Údaje ktoré zadáte do systému pri objednávke nebudú poskytované tretím osobám. Ak nebudete niečo vedieť alebo budete mať nejakú otázku, neváhajte nás kontaktovať na 4mama@4mama.sk.


AKO VYBRAŤ VEĽKOSŤ
Tehotenské veci sú robené na konfekčné veľkosti ako pre netehotné. Svojimi strihmi sú ale prispôsobené tehotenskému brušku. Veľa vecí je navyše z elastických materiálov, takže spolu s dobrým strihom dobre sadnú na väčšinu postáv. Kupujte teda približne takú veľkosť, akú ste mali pred otehotnením (samozrejme ak rapídne nepriberiete na všetkých partiách tela). Skúsenosti našich zákazníkov hovoria, že väčšina našich tehotenských vecí je nositeľná od začiatku tehotenstva až do prvých týždňov po pôrode. V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať mailom alebo telefonicky.

AKO TOVAR DODÁME A CENY DOPRAVY (platí len v SR)
Tovar zasielame vrámci Slovenska formou dobierky kuriérom za cenu poštovného 4,99 €. Prí zásielkach, ktoré vážia viac ako 10 kg (napr. pri pri drevenom nábytku) je poštovné zvýšené kvôli jeho veľkej váhe na 7,99 €. Systém Vám vždy sám ponúkne správnu možnosť ešte pred úplnym dokončením objednávky. Suma poštovného sa priráta k celkovej cene tovaru. Doporučujeme využiť možnosť poštovného zdarma pri objednávke nad 150 € (platí pre ľahký aj ťažký tovar). Ak objednávate len náramky proti urieknutiu, máte možnosť využiť okrem poslania kuriérom aj možnosť poslať tovar na dobierku formou listovej zásielky prostredníctvom Slovenskej pošty za zvýhodnenú cenu len 2,29 €. Pre využitie tejto možnosti však musia byť v objednávke len náramky proti urieknutiu a žiadny iný druh tovaru.

Pri doprave vrámci Trnavy je pri objednávke nad 50 € možnosť priviezť tovar zdarma. Pri objednávke nad 150 € je poštovné zdarma. Náš e-shop Vám vždy ponúkne aktuálne možnosti. Pri objednaní tovaru cez eshop v kombinácii s osobným odberom je nutné tovar platiť pri odbere v našej predajni v hotovosti. Je to kvôli tomu, že v eshope sa Vám snažíme zabezpečiť čo najlepšie ceny, ktoré sú nastavené na platbu v hotovosti. Pri platbe kartou si totiž banky účtujú nemalé poplatky, ktoré by museli byť premietnuté do cien tovaru, čo by zbytočne zvyšovalo ceny.



KEDY TOVAR DODÁME
Ak je tovar na sklade, bude bude vyexpedovaný v priebehu 2 pracovných dní. Ak nie je na sklade, dáme Vám mailom informáciu, kedy bude dostupný. Ak Vám termín nebude vyhovovať, môžete objednávku samozrejme zrušiť. Všetky uvedené dodacie lehoty uvedené na stránke sú orientačné, tovar môže prísť skôr alebo aj neskôr. Presne sa to nedá stanoviť, nakoľko rýchlosť naskladnenia záleži hlavne na výrobcovi a následne na prepravcovi. Pri produktoch kde je uvedené "na sklade v predajni" sa pre istotu informujte či sa produkt medzitým nepredal, keďže pohyb tovaru v predajni je veľký a aktualizácie stavov prebiehajú s určitým oneskorením.

AK TOVAR CHCETE VRÁTIŤ ALEBO VYMENIŤ
Pri vrátení tovaru nám pošlite nepoužívaný, nenosený, nepoškodený, nepraný tovar v pôvodnom obale a so všetkými štítkami, dokumentáciou a príslušenstvom na adresu predajne "4 mama & baby, Kollárova 26, 917 01 Trnava, tel.: 0911 323 863". Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo máte aj v prípade, ak ste si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihli osobne priamo u predávajúceho. 

Pri vrátení tovaru je potrebné napísať písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku -  môžete na to použiť aj formulár ktorý nájdete nižšie) resp. žiadosť o výmenu tovaru (v tom prípade uveďte o akú výmenu žiadate). Priložte aj doklad o kúpe. Nezabudnite uviesť spôsob akým chcete pri vrátení tovaru vrátiť peniaze - uveďte číslo Vášho účtu (to je najrýchlejší spôsob pre vrátenie peňazí).

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. 

Ak tovar reklamujete, popíšte vadu výrobku, prípadne vadu aj vyznačte na tovare nálepkou pre ľahkú identifikáciu vady. Reklamácie sa riadia platným reklamačným poriadkom. Pri reklamácii môžete použiť reklamačný formulár naspodu tejto stránky.

Tovar na dobierku nepreberáme. Musíme ho totiž pred vrátením peňazí najprv skontrolovať. Tovar zašlite na adresu predávajúceho, ktorá je uvedená na doklade o kúpe.

Nezabudnite priložiť doklad o kúpe (faktúru alebo pokladničný blok). V prípade že ste kúpili viacero vecí a vrátiť alebo vymeniť chcete len určitú časť z nich, pošlite nám spolu s tovarom len kópiu dokladu a originál si ponechajte kvôli ostatnému tovaru

Záruka na tovar sa nevzťahuje na chyby spôsobené nesprávnym používaním, ošetrovaním alebo nadmerným opotrebením výrobku. V prípade vrátenia peňazí ich prevedieme na Váš účet alebo pošleme poštovou poukážkou. V balíku uveďte spôsob vrátenia peňazí, ktorý Vám viac vyhovuje (vrátenie peňazí cez účet je rýchlejšie, ak sa preň rozhodnete, nezabudnite uviesť číslo Vášho účtu). Peniaze vrátime až po prebraní a skontrolovaní tovaru a pri splnení podmienok pre vrátenie tovaru. Ak je všetko v poriadku, peniaze dostanete najneskôr do 14 dní od prebratia vráteného tovaru. Ešte raz opakujeme, že vrátený tovar poslaný naspäť na dobierku nepreberáme. Zasielaný tovar Vám odporúčame dať poistiť.

Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavrenej na diaľku:

Tu môžete vyplniť formulár na odstúpenie od zmluvy:  FORMULÁR

 

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa §10 ods. 3, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.


OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Poskytnutie Vašich údajov je dobrovoľné. Vaše osobné údaje budú na dobu neurčitú uložené v našej databáze. Bude sa s nimi zaobchádzať podľa Zákona o ochrane osobných údajov č.428/2002 Zb.z., to znamená, že nebudú zneužité ani poskytnuté tretím osobám. Na základe Vašej požiadavky budú z našej databázy vymazané.

CENY A TOVARY V E-SHOPE
Zmena cien a tovaru je vyhradená predávajúcim. Ak si objednáte tovar a medzitým sa náhodou zmení cena alebo tovar už nie je dostupný, budete o tejto skutočnosti informovaní. Na základe toho sa rozhodnete, či súhlasíte s novou cenou alebo chcete objednávku zrušiť. Pri nedostupnom tovare bude Vaša objednávka automaticky zrušená, o čom budete informovaní mailom. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza až momentom, keď spotrebiteľ obdrží od predávajúceho potvrdenie objednávky tovaru po jeho výbere z internetovej ponuky, teda na diaľku (pozor, nemýliť si potvrdenie objednávky s mailom potvrdzujúcim prijatie objednávky, ktorý obdržíte po odoslaní objednávky).

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim (prevádzkovateľom e-shopu), ktorým je Marek Babiš - 4 mama & baby, so sídlom M. Koperníka 12, 917 01 Trnava, IČO: 37 273 647, DIČ: 1029942947, IČ DPH: SK1029942947, zapísaný v Živnostenskom registri na Obvodnom úrade v Trnave pod číslom 207-9749, prevádzka 4 mama & baby, Kollárova 26, 917 01 Trnava (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Kontaktné údaje predávajúceho:
e-mail: 4mama@4mama.sk,   telefón: 0911 323 865

  • Tovar je možné vyberať cez eshop predávajúceho, prostredníctvom telefónu za pomoci nášho predávajúceho personálu na linke 0911 323 865 (len počas otváracích hodín kamennej prevádzky). Všetky obrázky v e-shope sú ilustračné a môžu sa v detailoch meniť od skutočného tovaru, nakoľko výrobcovia výrobky priebežne menia alebo inovujú alebo menia na nich farbu bez predchádzajúceho upozornenia. Odchýlky vznikajú aj v tom čo vidíte na monitore, nakoľko súčasná zobrazovacia technika nie je schopná zobraziť skutočné farby a tak podlieha skresleniu. Farba výrobku tiež môže na rôznych monitoroch vyzerať inak. V prípade, že tovar ktorý Vám príde nie je podľa Vašich predstáv, môžete samozrejme v zákonnej lehote vrátiť s nárokom na vrátenie peňazí.
  • Po odoslaní objednávky dostanete obratom na Váš e-mail potvrdenie o prijatí objednávky (pozor, nemýliť si s potvrdením samotnej objednávky). Na základe toho viete, že Vaša objednávka bola doručená predávajúcemu. Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky. Po prijatí objednávky predávajúci skontroluje  dostupnosť tovaru a aktuálnu cenu tovaru. Ak je všetko v súlade s Vašou objednávkou, objednávku Vám potvrdíme (mailom dostanete informáciu o potvrdení objednávky). Až potvrdená objednávka je záväzná pre obe strany. Ak sa medzitým zmenila cena, budeme Vás informovať mailom a Vy rozhodnete či novú cenu akceptujete alebo sa objednávka zruší. V prípade nedostupnosti tovaru bude objednávka alebo jej časť zrušená automaticky (budete o tom informovaní mailom).
  • Dodanie tovaru uskutočňujeme počas pracovných dní, o odoslaní tovaru a predpokladanom termíne dodania Vás budeme informovať e-mailom.
  • V prípade, že tovar doručuje zmluvný prepravca, dáva kupujúci predávajúcemu právo predať dopravcovi nutné minimum osobných údajov pre bezproblémové doručenie tovaru (meno, adresa, telefón).
  • Kupujúci má v súlade so zákonom č.102/2014 možnosť vrátiť tovar do 14 dní od prevzatia tovaru. Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo máte aj v prípade, ak ste si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihli osobne priamo u predávajúceho. V tom prípade je potrebné zaslať nepoškodený, nepoužívaný tovar, v pôvodnom obale, so všetkými štítkami, dokumentáciou spolu s daňovým dokladom na adresu predávajúceho (je uvedená na faktúre). Nezabudnite priložiť písomné prehlásenie o odstúpení od zmluvy a uveďte Vaše číslo účtu alebo adresu kam si želáte poslať peniaze. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme. Pred vrátením peňazí za tovar ho musíme najprv skontrolovať.
  • Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. 
  • V súlade s vyššie uvedeným zákonom sú napr. prípravky osobnej hygieny klasifikované ako tovar, ktorý po otvorení nemožno vrátiť a preto musí byť tento druh tovaru v pôvodnom neporušenom obale, nepoškodený a nepoužitý.
  • Predávajúci vráti spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy všetky platby ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov spôsobom aký zákazník uviedol v odstúpení od zmluvy (napr. prevodom na účet - samozrejme len za predpokladu splnenia zákonných podmienok pre vrátenie tovaru
  • Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmene menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. Kupujúci má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.
  • Záručné podmienky sú upravené reklamačným poriadkom.
  • Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne ak kupujúci uvedie nesprávnu adresu.. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho preberaní od prepravcu. Ešte za prítomnosti prepravcu musí kupujúci skontrolovať neporušenosť vonkajšieho obalu. V prípade že je obal viditeľne poškodený, spolu s prepravcom je treba skontrolovať obsah zásielky, či sa nepoškodil aj tovar. V prípade poškodeného tovaru sa urobí s prepravcom protokol o škode, ktorá sa bude nárokovať u prepravcu. Kupujúci má právo odmietnuť prevziať poškodený tovar.
  • Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci pracovníkovi kuriérskej služby, nebudú predávajúcim uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu posktnuté.
  • V prípade nemožnosti dodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho výroby predávajúci informuje kupujúceho o týchto skutočnostiach. Ak je to možné, predávajúci je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru podobných parametrov. Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu. 
  • Objednávateľ vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch.
  • Objednávateľ udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže objednávateľ odvolať kedykoľvek písomnou formou (e-mail, listová zásielka…). Súhlas zanikne v lehote do 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. Aktualizáciu osobných údajov môže registrovaný objednávateľ uskutočniť priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu po prihlásení.
  • Objednávateľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné nákupné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných nákupných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny všeobecných nákupných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho - www.4mama.sk
  • Všetky uvedené dodacie lehoty uvedené na stránke sú orientačné, tovar môže prísť skôr alebo aj neskôr. Presne sa to nedá stanoviť, nakoľko rýchlosť naskladnenia záleži hlavne na výrobcovi a následne na prepravcovi.

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23
917 01 Trnava    

Odbor výkonu dozoru   
tel. č. 033/3212 527, 033/3212 521, fax č. 033/3212 523 

V Trnave dňa  23.11.2016

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK:

 

1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

a.        Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa Občianského zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „Tovar“), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho z odpovednosti za chyby (ďalej len „Reklamácie“).

b.        „Predávajúci“ je ktorým je Marek Babiš - 4 mama & baby, so sídlom M. Koperníka 12, 917 01 Trnava, IČO: 37 273 647, DIČ: 1029942947, IČ DPH: SK1029942947, zapísaný v Živnostenskom registri na Obvodnom úrade v Trnave pod číslom 207-9749, prevádzka 4 mama & baby, Kollárova 26, 917 01 Trnava

c.        „Kupujúci“ je subjekt, ktorý s Predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe Tovaru.

2. Záručné podmienky

a.        Ak tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je tovar kupujúcemu predaný v poškodenom  transportnom obale,  máj kupujúci právo tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia kupujúceho.

b.        V prípade, že sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe chyby tovaru, môže kupujúci uplatniť svoju oprávnenú  reklamáciu.

c.        Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami  zákona, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými zákonom. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá; odporúčame tovar poistiť.

d.        Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy  v prípadoch  stanovených zákonom. Odstúpenie je voči predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.

3. Vybavenie reklamácie

a.        Reklamácia sa uplatňuje v sídle alebo prevádzke predávajúceho.

b.        V prípade, že kupujúci využije svoje právo a vyžaduje odstránenie poruchy tovaru opravou a v záručnom liste je pre účely záručných opráv tovaru určený iný subjekt ako predajca, ktorého miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na záručnú opravu u subjektu uvedeného v záručnom  liste.

c.        V prípade, že nie je možné uplatniť záručnú opravu u iného subjektu ako u predajcu, zaistí záručnú opravu predajca. Predajca v deň prijatia reklamácie vystaví kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru, v ktorom presne označí vady tovaru v súlade s ustanovením § 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Po vybavení reklamácie predajca informuje kupujúceho formou dohodnutou s kupujúcim.

d.        Ďalej je kupujúci oprávnený vyžadovať záručnú opravu v autorizovaných servisných strediskách, ktorých zoznam je priložený v dokumentácii k tovaru, prípadne ich oznámi predávajúci na požiadanie kupujúceho.

e.        Reklamácie vrátane odstránenia poruchy musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

f.         V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý Tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.

g.        V prípade, že je reklamovaný tovar na náklady kupujúceho doručený poštou alebo kuriérom,  zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.

h.        Predávajúci v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na reklamáciu v v súlade s príslušným ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie zákazníka o vybavení reklamácie v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného listu.

i.         Servisné stredisko po riadnom vybavení reklamácie vyzve kupujúceho telefonicky, e-mailom alebo iným spôsobom dohodnutým s kupujúcim k prevzatiu opraveného tovaru a reklamačného protokolu, resp. bude po vzájomnej dohode tovar spolu s reklamačným protokolom doručený kupujúcemu formou doporučenej zásielky.

j.         Pri akejkoľvek návšteve servisného technika u kupujúceho je potrebné, aby bol vyhotovený protokol o zistených poruchách a forme ich odstránenia. Bez takéhoto protokolu nie je návšteva servisného technika braná do úvahy.

k.        Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornej manipulácii s tovarom, t.j. najmä pri:

o   porušení ochranných pečatí a nálepok, ak na výrobku nejaké sú

o   použivanie tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru

4. Alternatívne riešenie sporov

V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktotým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia §12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi alebo iná príslušná oprávnená právnicka osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http//ec.europa.eu/consumers/odr/

5. Záverečné ustanovenia

a.        V prípade akejkoľvek reklamácie informuje kupujúci predávajúceho o uplatnení reklamácie a dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu. Kupujúci môže tovar reklamovať u predávajúceho alebo priamo v autorizovanom  servisnom stredisku pre danú značku výrobku.

b.        Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 01.05.2012. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.

6. REKLAMAČNÝ PROTOKOL PRI REKLAMÁCII TOVARU

Tu môžete vyplniť reklamačný protokol:  REKLAMAČNÝ PROTOKOL

 

 

Zákony a predpisy:
- zákon číslo 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
- zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov